יום רביעי, 21 באוגוסט 2013

זכויות היוצרים בתחום של "צפייה ישירה"

זכויות יוצרים בצפייה ישירה


הזכות לשמור על ביטוי כלשהו, מפני שימושים לא חוקיים כאלו ואחרים ממשיך להתקיים ולתפוס תאוצה גם היום. העולם הטכנולוגי התוסס מציע לנו מגוון רחב של אתרים, פרסומות וגם סרטים לצפייה ישירה בכל מה שחדש. זכויות יוצרים בצפייה ישירה ללא כל ספק יכולים להיות שנויים במחלוקות רבות, אך עם זאת, החוק נוגע גם אליהם. לא קשה היום למצוא כל דבר באינטרנט. כתבות, מאמרים, סרטים, סדרות ועוד מגוון רחב של תכנים שימושיים, אך האם יצא לכם לשאול את עצמכם למי באמת הכל שייך, האם זה חוקי וכיצד ניתן לעשות הכל על מנת לא להפר את החוק הקיים בצורה הכי בוטה שיש? מאמר זה יפסק לכם את כל המידע לגבי זכויות יוצרים בצפייה ישירה, כל מה שהצופה צריך לדעת, כל מה ששימושי ומה ניתן לעשות במקרה של הפרה.


זכויות יוצרים בצפייה ישירה והחוק


לאורכן של מאות רבות בהיסטוריה הבין- לאומית, הדפסות וחיקויים היו חלק בלתי מעורער מהכלכלה. עם כל הקושי של יוצרים לשמור על הייחודיות שלהם, עוד מתחילתה של המאה ה-16 נחקקו לא מעט חוקים לגבי הפצה המונית לא מורשית. לאדם היה מותר לבטא את עצמו ביצירות ייחודיות, ביטויים ספרותיים, המצאות מדעיות ועוד, אך מכאן החל כל החוק להסתבך מעט. בישראל החוק החל עוד מימי המנדט הבריטי, לפני שמדינתנו הקטנה הוכרזה כמושבה של יהודים. החוק חל על יצירות אמנותיות כגון מוסיקה, ציורי מופת ועוד', ומשם התפתח וכלל גם כל מה שיש למישהו אחר טאבו עליו כהוכחה חייה, משמע כל מי שיכול להוכיח שיצירה, עצם, מדע, או כל דבר אחר שייך לו. הקשר הישיר בין כל ההיסטוריה הזו לבין צפייה ישירה, הוא מובהק לחלוטין. צפייה ישירה מספקת לצופה תכנים שלא בהכרח מורשים על פי חוק לצפייה פיראטית, אין כל פיקוח של גניבת קבצים, שינוי קבצים וכד', לכן במקרים רבים אתרי צפייה ישירה אסורים, וחלקם הרב של בעליהם צפויים לקבל עונשים חמורים על פי חוק.
 

זכויות יוצרים בצפייה ישירה גם היום


חוק זכויות יוצרים הפך לפחות ופחות סלחן לגבי גניבות אינטרנטיות, והאכיפה לא מאחרת לבוא. אין כל פסול בכתיבה של תקצירים איכותיים או כל דבר אחר, אך לתת את הסרט או הסדרה המלא ללא כל רשות זוהי גניבה לשמה. קל מאוד להפר זכויות יוצרים בצפייה ישירה במיוחד לאור העובדה שאת הכל היום ניתן למצוא בלחיצת כפתור פשוטה ללא כל מאמץ. העניין אכן מעורב, שכן הצופה אכן זוכה ליהנות ממגוון תכנים חדשים ומרהיבים מבלי לצאת מפתח הבית, או להוציא הוצאה כספית מיותרת, אך מאידך, היוצרים נפגעים, ומבלי שנשים לב גם אנחנו. כיום תוכלו למצוא מגוון רחב של אתרים חוקיים לחלוטין, ובכך לחסוך הפרה של חוק, שהמשמעות שלו הרבה יותר חשובה ממה שאי פעם תוכלו לתאר לעצמכם

אחד האתרים המובילים בישראל לסרטים וסדרות לצפייה ישירה הנה http://myvod.me